tisdag 6 maj 2008

orka

ska typ sova nu.. så om jag orkar kan jag skriva imon om hur splittrad jag känner mig.. Och hur jag bara tänker JOBBJOBBJOBB och när får jag FESTA???

idag jobbade jag iaf på dagis, det var ganska slappt men också en intressant jämförelse med äldreboendet.. I princip gör man samma sak, man hjälper till med maten toabesök och bara umgås! Men ändå helt olika. På dagis massor av optimism, liv och dom är ju bara i början! På äldreboendet va ska jag säga.. You know what i mean. På förmiddagen gick det ganska segt det var ju inget konkret att göra! Bara gå runt och kolla så att barnen inte bråkade å så. (dom var ute hela dagen) Och Jag totalförälskade mig i en liten 2-åring!! Tror det var ett slags substitut mot lennie och bennet.. :( Som jag saknar så sjukt mycket!! SKa skicka ett kort till dom nästa vecka på deras 2-årsdag! Men sen blev det roligare! Hoppas dom ringer imon med!

Personalen var väldigt trevliga och så! Men det var en som jag aldrig har tålt!! Eller två ååh jag klarar inte av dom haha men dom är säkert jättetrevliga också! Om man lär känna dom!

Sen när jag kom hem så gick jag och mammsen en promenix! Jag upptäckte hur fint det är i Åsa! Och såg massor av nya hus som jag inte har sett!

Inga kommentarer: