måndag 10 mars 2008

Jag hatar serious talk!!!

Hade serious talk igår.. Hade laddat heöa dagen innan med Malin så jag va ändå förberedd på det värsta. Och ja PALLA! nu har jag typ inget schema längre för, man kan inte schemalägga en failjs tid blabla och jag tillhör en i familen (låter jävligt bra men det är bara ett trick för att utnyttja en mer!!!) Och ja, eftersom jag inte har något schema så ska jag vara avalible mest hela tiden, och vill jag vara ledig ska jag fråga innan.. helst en dag innan.. Sen så klagara dom å mitt rum (fine kanske inte världens mest välstädade rum men det är väl mitt?!) dom sa att det är under normal standard eller va det var.. asså jag bara ååh.. men jag stod på mig mycket sa att jag kan inte jobba hela tiden jag måste ju också veta när jag är ledig. Diane har tagot hela min lördag inte skrivit ut några timmar eftersom jag ska vara där hela dagen. Och sen så ja om jag är med tvillingarna och dom sover då jobbar inte jag.. Jag bah nähä men jag måste ju vara där och de är ju jobb för jag kan ju nte göra nått annat..

Sen så gör jag inget eget alltså tar n¨ågra initiativ till att städa familje ghrejer.. und so weiter. Men ja jag sa ifrån och hallå vem var det som putsade fönstren i käket hallen badrummen hallen på överv¨ningne? JO det var JAG! Sen så gör jag inget med anouk, och att leka med Dianes dotter en halvtimme är INTE jobb enligt henne.. Ovh ja att jag inte är en medlem i deras familj utan jag sitter vid min dator eller är med mina kompisar.. Och dom vill att jag ska umgås med dom berätta saker och vara elaktig i disskussioner vid matbordet.. Men vadå jag kanske inte vill berätta massa saker för dom! Diane sa typ ah förutom när vi är ensamma en kväll eller så så berättar du inget.. Asså är vi svenskar väldigt osociala mot anda som vi inte känner eller? jag menar det är ju andra som har råkat ut för det innan.. :P Jaja jag är redan hemma i tankarna..
det känns bara om att jag går omkring och väntar å något..

nu har iaf barnen åkt till spenge.. SKÖNT!! ska ut imon först kolla på malins lägemhet!! ser asfin ut på korten sen så blire fattys å Linnea och sofia..

2 kommentarer:

Hanna sa...

det låter skitjobbigt klara. stå på dig! det om att du inte jobbar när tvillingarna sover är ju bara dumheter. du måste ju sitta kvar där ändå, du kan ju inte göra vad du vill.. gaah!! pusspuss

Anonym sa...

hejhej nu är moraltanten joel igång igen..
jo för det första: tänk att du har ett vanligt jobb, då har man lunchrast, men inte fan åker man hem då?? jag menar du kan ju göra vad du vill när ungarna sover liks, du kan sova, äta, sitta vid datorn, prata i tele, whatever. så det tycker ja inte du kan klaga på. sover ungarna två timmar så se det som rast liks. visst jag vet att det känns surt, men nu är det så det är liksom. sen håller jag absolut med om att det är fullkomligt idiotiskt att du ska va available hela tiden. det funkar ju inte och det måste de också inse. jag förstår att man inte kan planera en familjs liv, men de kan planera din tid. ska du jobba 30h så ska du det. du får helt enkelt vara stenhård på den punkten, men också lyssna på dem och försöka komma fram till en kompromiss. om du vill va kvar och om de vill ha kvar dig. kanske att du har vissa kvällar i veckan då du kan sticka iväg, göra va du vill, och vissa när du ska va tillgänglig. de måste ju förstå att det är totalt orimligt att du ska sitta i huset 24timmar om dygnet 7dar i veckan, för minimilön liks. du är fan en svensk 20åring som åker till tyskland för att uppleva nåt nytt, inte för att sitta på arslet i ett hus jämt. om de e det de vill så får de väl hitta nån annan liks. men ärligt talat så tror jag inte de är så naiva.

huu jaja, jag måste fan sluta va en sån moralkärring, haha. men ja, vill du tillbaks till sverige så är det klart du ska det.vill du stanna i tyskland, och inte finner en lösning med din aupairfamilj, så byt familj. men tänk igenom det ordentligt först.

kram