fredag 26 oktober 2007

Amsterdam med familjen motorsåg..

Japp då har man besökt amsterdam också..

Vi åkte "tidigt" tisdag morgon, och kom fram vid två tiden typ.. Tidigt för den här familjen är vid 10-11 typ så.. :P DEt tar bara ca 2 timmar dit..

Första dagen var vi mest på stan, gick runt kollade läget också så.. Det är en ganska speciell stad måste jag säga.. Man ser rakt in i vardagsrummen hos folk för fönstren är i gathöjd, ganska coolt.. Och när vi gick i stan så märkte jag att det var massa gardiner för vissa fönster och det lysta neonfärgat rött sken inifrån, och helt plötsligt står det en halvnaken tjej i fönstret och bjuder ut sig! Oaah.. Och här går jag med familjen motorsåg! haha men Diane såg det också så vi skrattade åt det.. Men det är ju lagligt här så det var som vilken annan affär som helst.. Och det är sexshoppar överallt..

Vart man än går så cyklar foljk hur som helst kors och tvärs. Ingen hänsyn till ngot annat..Sen så är det ju Coffeeshops överallt.. Jag visste inte att det var där som man köpte sitt gräs.. :P Så det hade Diane väldigt kul åt.. Men men..

På kvällen så var jag och Diane ensamma, det blev så att vi satt uppe och pratade, så nu vet jag vad hon tycker om muren, andra världskriget och ja hur gammal hon var när hon förlorade oskulden..

Till parkeringen så beövher man mynt och enbart mynt, eftersom vi skulle vara där så länge så behävde vi ganska många mynt.. Så Diane skickade ut mig klockan elva på kvällen för att gå till några barer och växla pengar.. När André kom sa han ja "jag skulle inte rekommendera att gå ut själv i denna staden där kriminalitetet är så hög blabla" jaaha.. :P

De andra dagarna var typ shopping (jag köpte inget förutom tulpaner och några vykort.. :P) men shoppingen var skitbra! En dag så åkte jag och Anouk sightsing båtarna, runt i kanalerna, det va kul.. :p och em igår så var jag i Anne Frank huset..

Ikväll ska jag soooova såå skönt i min egen säng.. :P Jag uppskattar verkligen att ha en egen säng när jag har sovit med Lennart och Anouk.. Puuh jag menar det var en 160 säng och ändå så vaknade jag av att jag höll på att trilla ur.. -dom la sig på tvären..

Imon är et utgång som gäller! Först ska jag och Caroline till Sofia och hälsa på på hennes nya jobb.. :P Suttons en posh pub.. ;) sen får vi se vart vi hamnar.. :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kul att du svarade. Nej jag är inte där nere ännu. Flyger först på Onsdag. Men jag kan höra av mig när jag kommit ner :) ,
Gisela

Anonym sa...

haha den är ju fan inte posh assa, hoppas du inte fatt detta om bakfoten? :P
men säg till andré att den är posh.
/sofia