torsdag 4 oktober 2007

Brun tequila??

Igår var det tysklands nationaldag, vi firade med att gå ut och äta Jag , Linnea , Sofia och Sofias kompis Johanna.. Det var trevlit. Vi åt på Louisiana, vi tre icke vegitarianer tog samma sak för att inte behöva "åh nej jag skulle också ha tagit det...."

Idag är det kanelbullensdag i sverige.. :P Tyvärr har jag inte hinnit fira den.. Hehe, men idag var jag hemma med tvillingarna helt själv hela dagen.. Det gick fin fint.. Vi var och lekte på lekplatsen och lagade pannkakor.. :)

I tisdags var jag , Linnea och Sofia ute! :D "på riktigt". Vi började trevligt och sofistikerat på Chill out med en strwaberry daquiri.. :P Mm absolut favorit! Sen vidare till en spansk bar där vi smakade på brun(?!) tequila.. Haha, han frågade brun eller vit.. "hmm, jag tror inte att den ska vara helt vit" Sen så fick vi kanel och apelsin till!! Haha men det gick de med, och några shottar senare var vi inte så kräsna längre.. :P Bartendern trodde att vi kom från Gotland (?!) (eller inte.. :P) Sen så gick vi runt lite.. Vi hade våran kväll planerad men jaa, inget blir som man tänkt sig. Vi skulle in på ett dansställe Die Mauer och så skulle vi till Papagajo, hm vi kpm inte in på någt av ställena.. :P

Men vi hittade andra ställen som var väldigt trevliga.. ;) Vi hamnade bla i en bur på en bar med gamla tyska schlager-låtar.. Och sen så var vi utanför en teater.. Hm.. Kvällen resulterade i 118 bilder... :P

Till sist hamnade vi på en irländs pub, och där träffade vi några "stalkers" som är ett fult ord på svenska.. haha.. coh det blev taxi hem till listerstrasse.. Me love taxichaufförerna! Eller vissa iaf.. Jag åkte med en kille efter utekvällen han sa att jag pratade väldigt bra tyska för att bara ha varit här i två veckor..! :D
Och igår efter att vi var ute och åt, var jag för trött så jag unnade mig en taxi För jag var värd det!! Men tyvärr hamnade jag med en som hade sin första kväll ever som taxi chaufför, typ första gången som han körde automatbil också.. :P SÅ jag fick visa vägen hem till mig. Han hittade inte annars.. Sen kom jag hem till min säng och somnade med en gång..

Imorgon ska vi gå ut igen, och då ska vi in på die mauer.. :P

1 kommentar:

Anonym sa...

tequila gold ju. inte så konstigt som det verkar. :P