söndag 30 september 2007

När nöden är som störst är hjälpen som närmast?

Eller inte.. :P
Alla ni som har följt min väg och itveckling med Opa, tror att ni har varit med om det värsta med vinpimpling och mattematiska utfrågninger, men lessen att göra er besvikna för här kommer det som slår allt!!!

Ja, jag var ju där hela helgen och igår morse skulle vi äta frukost, mm, jag hjälpte Oma att plocka fram typ ost, marmelad, korv, skinka.. OCH så tog hon fram ett paket som såg ut att komma från en sharkdisk, i detta paket fanns det rå köttfärs och rå köttfärs i en korv.. Ja det såg ganska äckligt ut.. Sen var det frukost tajm! Massa goda helt nybakade frallor, de var så färska att det fortfarande var varma! Jag satt där i godan ro och åt mina mackor med ost och marmelad, skulle inte få för mig att ha något annat på! Det skulle ju föröstra hela mackan.. Men DÅ, Opa som tycker att Tyskland är världens bästa land blabla frågade om jag visste vad "det här är?" Han håller upp den fruktansvärt osmakliga korven.. Det v'nder sig i magen på mig.. "Nej vi har inte det i Sverige.." Opa säger att jag ska smaka, Nej tack men jag har redan min macka med ost och marmelad.. Oma tar min kniv utan att jag vill det tar en stor klicka av korven och lägger på min tallrik.. "Smaka!" Medans jag kämpar med illamåendet och försöker att tugga så lite som möjligt gör Oma mig den stor glädjen att tala om för mig vad det är jag har i munnen "Rå köttfärs med lök"..

..........

På kvällen sov jag brevid Lennie och sov som vanligt sådär.. Resulterade i att jag va sjukt trött på morgonen.. DEn dagen regnade det hela dagen = skönt.. Då kunde jag lugnt sitta inne och inte göra någonting än att läsa.. På kvällen skulle oma och Opa åka på fest.. Och jag har hittat den magiska knappen för att få vara ifred!! Jag förberedde mig på en lung kväll.. Och så fort bilen var utom synhåll satte jag på tv!!! Mitt hemliga vapen mohahaha Anouk var som helt förstenad.. Tv är "förbjudet som oma sa".. Mm ljuva tanke, nu skulle jag bara få tvillingarna att somna så var kvällen min! Lättare sagt än gjort. Lennie somnar väldigt bra, jag känner till hans sovvanor vid det här laget, när han börjar sjunga för sig själv somnar han snart.. :P Men ack, Bennet denna mammas.pojke.. Ville inte somna kan vara för att klockan var 6 men ändå! Jag ville ha lite ro.. :P Nöden har ingen lag så jag tog till ett hemligt vapen (;)) En flaksa med mjölk!! Mohaha han somnade så mysigt i mina armar, och precis när han skulle somna in djupare hör jag ett illskrik från övervåningen.. Självklart hör även Bennet det och vaknar.......

Denna gången var det Anouk! Hon ville ahh oma skulle komma hem.. Först blev jag riktigt arg på henne för att hon hade väckt båda sina bröder!! Men sen så fick jag mysa och gulla och till slut somnade hon i omas säng..

Ja vilken helg.. tyvärr slutar det inte där.. Idag ville jag typ bara hem!! Till Essen.. Fy, jag låg mest där uppe och läste min bok.. Sen äntligen klockan 4 åker vi! På tåget har jag och Anouk ganska trevligt.. (Ja Diane sa att Anouk skulle pka med mig hem istället för att åka med oma och opa imon, så gick det med min sovmorgon och min frid....) Tills Anouk satt och hoppade på sätet. jag frågade vad det var med henne och hon kved fram att hon var tvungen att gå på toa.. SHIT! Jag visste inte ens om det fanns en toa.. Sen hittade jag en toa skylt men ingen toa.. Hepp.. Tyvärr blev det så akut de sista 10 minutrarna att vi sprang igenom hela tåget och till slut hittade en!! Men, det hade redan hänt en liten olycka då.. Suck..

Ja, så var är då hjälpen när nöden är som störst?

1 kommentar:

Anonym sa...

join me...
http://s4.bitefight.ba/c.php?uid=20123