onsdag 19 september 2007

Första hemlängtan...

Jaha och så var man här igen då.. Senast jag srev var förut idag och då var allt bra! jag skulle till skolan coh skriva in mig och sen så skulle jag till stan..

Men, ja, jag var på skolan och på stan. På folkhögskolan villade jag helt bort mig och hittade nöstan inte ut!! Man kan ju inte skriva Ausgang på våning två om det inte finns någon där!!!? Så jag gick runt lite där och så.. Men nu ska jag iaf på språkkurs två gånger i veckan måndag och onsdag och så ska jag gå på en slags aupair-kurs för att träffa andra aupairer.. Det ska bli kul!

Sen ggick jag på stan en stund eller jag gick till hm för att jag ville ha lite hemma-känsla. Så jag gick runt där och provade ett antal olika klädesplagg, och så hittade jag en randig (marinblå-vit) med en döskalle på. Och eftersom jag har kommit på att ALLA mina tröjor är svarta så var jag tvungen att ha en annan färg. Men efter att jag hade gått runt med den tröjan i handen hela tiden i affären (jag var säkert där en 30-40 min?!!) så var jag så j'lva trött på den!! SÅ jag hängde den där och tog ett linne ch en tröja som jag hittade på stället.. Detta kallas terapishopping. Eftersom jag genast mådde bättre då!

Sen gick jag till Hpbf och skulle köpa shampo, och man undrar ju vad som är mest logiskt att ha shampo?! På hyllan där andra dusch-grejer fanns eller 5 meter bort på ett helt annat ställe så jag virrade bort mig och letade i hela affären!!! Jag tänkte nästan gå och fråga PÅ TYSKA?!?! De ni... ;) Men det gjorde jag inte, vilket nog var tur eftersom jag aldrig hade kunnat formulera en sådan mening.. :P

Men nu är jag hemma igen.. Hemma det känns konstigt att skriva det men så är det ju nu.. Men riktiga hemma kommer alltid vara på åsabäckväg 'snyft'
Nä, jag har tänkt tvätta mina kläder hela dagen. men eftersom det bara är två tröjor ett par leggins och ett par byxor så vet jag inte om jag bara kan tvätta det. Och hur troligt är det att barnen har några svarta kläder? Nää inte särsklit.

Men varje gång jag har tänkt att gå ner och tvätta så har mormor Christel kommit med något som jag ska göra.. :P Hon skulle torka golvet så jag skulle passa barnen. Sen så tog jag med dom upp till deras rum för jag behövde göra en del strykning. (Det blir tvätt hela tiden eftersom de inte anänder haklapp) Men jag fillar att stryka så har jag något att göra.. Men iaf, barnen lekte fint tills Anouk gick och Bennet kom på att mormorn inte var i rummet. Han började skrika och jag var tvungen att ta upp honom. Då ser Lennart att jag bär Ben så då ska han också upp. Och det är ju verkligen jääääätte lätt att ha två tvillingar i famnen och försöka stryka så det gick ju inte alls..

Nu är barnen kinkiga eller iaf Ben så det är inte så kul.. SÅ jag satte mig på mitt rum. Och ja nu har jag min första hemlängtan....... Har mammas tröja på mig.. Och nu sitter jag här och äter marabou-choklad.. Inte en stor favorit annars men vafan! Det är ju Sverige!! Hemma.. Jag saknar tryggheten hemma.. Att veta vilket tåg eller buss man tar.. Och att 732 går då ovh inte då.. Iofs så är bussarna inte dåliga här, tvärtom så går de varje tio min.. Men jag saknar att ha någon att prata svenska med.. Jag har iofs Sofia.. Måste träffa henne mer!! Jag saknar att..... Hemma.....

Men men.. Nu ska jag inte grävaner mih totalt.. Jag tänkte gå ut en sund till parken med mig ipod och samla energi! Och imorgon är det en ny dag.. :) imorgon ska jag ta med Anouk till hennes Balett..

Saknar hemma.. Liebe Klara

Inga kommentarer: