onsdag 19 september 2007

Äntligen!

Äntligen!!!!

mitt internet har inte funkar förren nu, och det har varit en massa elektrikergubbar här och försökt fixa det och nu finally!!! Jag är så glad just nu.. ;)

Allt är bra här! Jag har väl börjat komma in i allt nu, igår var jag och Sofia på bio, på "underbara älskade" ska jag vara älig så var den ganska deprimerande.. :P Men vi hade kul åp bion iaf.. :P Vi träffade Sofie och Hanna där också, dom bah "men hej är det du som ör Klara?!!" Ja jag är redan känd här.. ;)

In till Düsseldorf tog det 45 min med tåg, helt okej.. Och sen så hämtade andré mig på Essen hpbf.. SÅ snällt!! Det gick en vagn hem (den tar 5 min) men han ville inte att jag skulle åka själv så sent på kvällen (klockan var 11).. Jag typ tack så jättemycket för att du hämtar mig och så.. Men han bara ja självklart det ska du ta som en självklarhet! Jag vill inte att du ska åka själv så du behöver bara ringa så kommer jag och hämtar dig.. :D

Nu har jag fått mitt bahnkart också så att jag kan åka in till stan och så.. Och det gäller i hela essen, och i Düsseldorf och de andra städerna efter klockan 19 och på helgerna.. Men det kostade bara 2,10 euro att åka till Düsseldorf så det är ju inte dyrt!!

Jag saknar er hemma väldigt mycket.. =/ Men det går ju bra också.. Det var skönt att träffa Sofia igår, och det kändes inte konstigt eller nått.. :) Som vi har kännt varadra länge! Snart ska jag få en mobil med tyskt nummer..

Idag ska jag pka in till stan för att fixa med mina språkkurser.. Skolan ligger mitt i stan och det är ju skitbra! Jag måste också pka in och köpa lite shampo och mousse, har vart utan det nu i alla dagar.. :P Men jag har lånat shampo av Diane men hon har nått speciellt så jag vill helst ha mitt eget.. :P

Idag var jag med och lämnade Anouk på kindergarten också! Det är inte alls långt bort! Igår när jag skulle på bio så sa jag de till André för han jobbade hemmifrån.. Och så försökte jag säga det till Mormoren också (hon pratar bara tyska så det är litesiochså med förståelsen.. :P) Men hon fattade tydligen inte vad jag menade och trodde att jag bara skulle till stan, så sen när klockan blev typ nio så blev anouk värsta orolig och ndrade var jag var och så.. Och jag hade tjatat på henne att vi skulle gå ut till lkplatsen hela dagen men hon ville inte och sen gick jag ju själv, så hon hade sägt.. "mamma, kommer inte Klara snart..? nästa gång ska jag följa med henne ut jag lovar" så söt är hon! :D

Men nu ska jag in till stan! Love!
Klara

Inga kommentarer: