torsdag 20 september 2007

Vinpimplare Eh ja!

Jaha, och nu var det ju det här med vinet. Mormor och morfar är här på besök eller de är alltid här från tis-torsdag för att ta hand om tvillingarna.. Och nu råkar det vara så att jag är typ livrädd för morfar!! Vid matbordet sitter han och förhör mig!?! Ja ni läste rätt! Typ hur många kvadaratcentimeter går det på en kvadratmeter?! halllå eller, jag e ju verkligen inget mattegeni! SÅ bara skrattar han åt mig när jag svarar fel.. Och så sitter han och frågar massa på tyska och säger "du måste öva dig, jag kommer och förhör dig sen". SÅ jag satt och råpluggade i Anuoks pekbok.. Fy.. Det var inte så kul..

Och nu till vinet, jag dricker inte vin hemma och skulle inte få för mig att görsa det om det inte gällde att bli full.. :P Men här så dricker dom vin till varje måltid och då öppnar dom en särskild flaska med vitt vin till mig?! Och ja, nu har det blivit så att jag har fått sitta brevid morfar, som är en riktig vinpimplare. Jag försökte att hålla jämna steg med honom och när jag äntligen hade druckit upp, så ja hällde han på nytt!! Utan att jag hann säga nått (inte fär att jag hade vågat heller men.. :P)!!

Nu är mina byggarbetare tillbaka! Jag har faktiskt saknat dom.. Haha, inte fär att nån av dem är speciellt snygg eller ens ser bra ut. Men det är trevligt att ha dom här iaf.. Dom är typ i samma plder som mig eller 20+ och så är det lite trevligt att dom går här hehe och tittar in i mitt rum sådär.. ;)

Först så kom dom inte på morgonen så jag bah :( Annars kommer dom vid åtta men nu var det bara murarna som var här (som är 45+ och turk) Men sen när vi kom tillbaka från att ha hämtat Anouk på kindergarten och ha varit på balletten så stod bilen där! ElektroPeters! Hihi!

Ich bin zu müde, und jetzt will ich schlafen... Guten Nacht!

1 kommentar:

Anonym sa...

hu, jag är rädd för Morfar och har inte ens träffat honom...