lördag 22 september 2007

Första-veckans-jubileum!!

Ja, så nu har det alltså gått en vecka.. Det känns som om jag har varit här huur länge som helst.. :P Men det är väl för att man kommer in i allt så snabbt.. Idag så hade jag och Sofia planerat att ha en heldag tillsammans oxh åka till IKEA och äta köttbullar, och ha en riktig shoppinhdag!! Vi skulle alltså träffas klockan tolv i Düsseldorf. Slutade med halv två. För efter frukosten (klockan tio) så frågade Diane om jag kunde gå ut och gå en promenix med tvillingarna så att de skulle somna, och snäll som jag är så sa jag "självklart" Fast jag visste att jag inte skulle hinna till min och Sofias planerade tid då.. Hmm...

Men jag tog en tur runt parken! Grymt mysigt btw, jag har inte varit där innan det är helt perfekt för jogging eller i detta fallet powerwalk!! Ja för det var det verkligen. Tvillingarna somnade så fort jag börjat gå typ så jag fortsatte i 50 min i värsta takten!! Shit jag blev helt svettig.. :P Men jag fortsatte, tänkte att jag måste bränna fett.. Och sen när jag kom hem så var jag tvungen att duscha, jag kunde ju inte åka in helt svettig.. :P Sedan missade jag mitt första tåg och var tvungen att leta upp ett nytt.. Men sen så träffade jag äntligen Sofia.. Tyvärr så var det ingen bra shoppingdag, så vi åkte till IKEA!! Hihi, det var kul.. Vi gick runt i hela affären och sen så åt vi köttbullar, mums!

När vi var klara på IKEA vid sex någon gång, så ville vi inte riktigt att kvällen skulle sluta.. :P SÅ jag skickade ett sms till André och sa att jag kom hem id tio istället.. Så jag och Sofia satte oss på Louisiana oxh tog en drink (strawberry daquiri!!) Den var god, och jag hittade en svin söt bartender/servitör (som tyvärr hade ring genom nösan som en tjur :P) men han va assöt ändå!!

Sen drog vi vidare till en annan bar, chill out. Där tog vi nya drinkar och kände oss lite smått påverkade.. Så när det blev fööör chillingt där så drog vi till en "stripklubb" Det är ju självklart ingen strippklubb men dom har en stång mitt på dansgolvet.. :P (som vi var tvungna att posa vid.. ;) ) Där dansade vi ett tag.. :P Typ själva på hela dansgolvet förutom ett helt killgäng som stod vid sidan och tjoade.. Sen så kom det fram en civilklädd bartender och vi trodde att vi skulle få en drink men icke.. :P haha.. Fast när vi blev bjudna så tackade Sofia - manshataren,(bara tillfälligt tills jag har fått henne att glömma en viss person!! Som inte kommer att bli något problem eftersom jag är den bästa matchmakerskan.. ;) nej.. Men hon har lovat att tacka Ja nästa gång.. :P haha..

Sen drog vi hem efter en grymt rolig kväll!!
Imorgon ska vi åka till oma och opas hus för att fira gammelmormorns 95-års dag.. :) Vi ska sova där tills på måndag så jag kmmer nog inte kunna skriva imon..
Guten Nacht!

1 kommentar:

Anonym sa...

har jag lovat att tacka ja? hade jag glömt! men okej... jag far se det som sa att jag utnyttjar dem = bra grej!