tisdag 16 oktober 2007

Det finns bara EN Alfons!

Igår när jag och Sofia var på Ikea, hittade vi böcker om Alfons åberg, men han hette ..... och hans låtstas kompis morgan hette Alfons!! Hallå, tyskland är inte världens bästa land som dom tyckst tro om sig själva.. Dubbar allt coh hittar på egna Alfons Åberg.. Hmm.. Dom hade gjort en annan version av Pippi också, skandal att Ikea ens kan fundera på att sälja dom böckerna!!

Nyss pratade jag med Fia på skypen.. :) Skönt att få lite hemmakänsla och veta att dom inte har glömt bort mig än.. :P Nu är det inte långt kvar tills hon kommer hit! :D

Idag så hade jag min tvillingdag.. Första delen av dagen var ganska jobbig.. Bennet skrek som bara den han hade inte sovotpå natten.. Sen när han äntligen somnade (i min famn, så sött) så la jag Lennie också.. skönt att de sov.. men jag var tvungen att tvätta ändå.. :P Sen så gick vi ut värsta långpromenaden.. Jag har alltid t'nkt att jag någongång ska gå in till city.. Först gick jag till banken som ligger på väg.. Sen så fortsatte jag bara att gå mina hållplatser... :P Och helts plötsligt var jag framme! :D Men då tog jag U-bahn tillbaka och hämtade Anouk på dagis.. Där blev vi kavr en stund med tvillingarna och lekte.. Sen så gick vi hem.. Var mera ute.. Det var så skänt väder.. :) Och jaa..

Nu har jag iaf bestämt mig för att jag ska tona håret.. Och jag ska klippa mig.. :P Fia lyckades övertala mig.. :P Och hon skickade en bild när mitt hår var skitbra! :D hehe hoppas bara att det kan bli så igen.. :P

1 kommentar:

Anonym sa...

host host, Alfons Åbergs låssaskompis heter Mållgan. inte morgan ;P