onsdag 14 november 2007

Sunshine!!

Äntligen lite sol! Hela dagen igår var grå, trist och regnig.. Vilket betyder att man inte kan gå ut ovh då måste man vara inne hela dagen och helst om oma får bestämma (och det gör hon) städa hela dan.. :/

I morse vaknade jag av min väckarklocka klockan sju.. Jag snosade till tio i åtta typ (man mpste alltid snosa) och när jag vaknade mådde jag helt prima! DEt var som att vakna upp ur en mysig dröm och ha kvar känslan sådär hela dagen! Och på detta som blir det världens finaste dag! Med värsta solsken iofs ganska kallt men va gär det! :P

Men nu längtar jag efter jul och snö.. Jag vill ha lite julstämning, är det någon som kan skicka lite till mig.. :P

Oma säger att jag msåte lära mig tyskajulsånger och en hel dikt på en sida!! Men här är min favvosång.. :P

Kling, Glöckchen, klingelingeling,kling, Glöckchen, kling !
Laßt mich ein, ihr Kinder,ist so kalt der Winter,öffnet mir die Türen,
laßt mich nicht erfrieren !
Kling, Glöckchen, klingelingeling,kling, Glöckchen, kling !

Inga kommentarer: