torsdag 24 januari 2008

Fruktansvärd morgon..

Jag ska skriva upp det så jag kommer ihåg denna fruktansvärda morgon.. DEt är precis som Gisela säger morgorna är värst... Jag vaknade som vanligt vid sju gick upp och väckte ANouk eller ah jag väckte mormorn så hon skulle väcka Anouk och klä på henne eftersom jag absolut inte för göra det.. för Anouk.. Så jag tog med mig Lennart ner och började göra frukost typ fruktsallad som vanligt.. Sen kom Anouk ner ännu inte klar.. Diane åkte och sen kom Anouk också ner. Då skulle hon äta och jag gjorde iordning till mig fruktsallad så satte jag mig vid bordet då skrek opa men klara jag menade till Anouk inte till dig!! Men va fan jag vET att anouk inte låter mig göra iordning det för då är det alltid nått fel, och eftersom hon får precis som hon vill är det ingen ide att jag ska försöka göra nått.. Då blev jag sur.. Sen skulle vi åka och då var jackan smutsig eftersom Anouk hade smutsat ner den. så säger oma men Klara vad är det här?! Jag bah ah ANouk smutsade ner den när vi gick hem från baletten förra veckan. Ah men Klara då måste du säga det till oss för sådär kan den ju inte se ut!! (det var nummer två det första var med morfarn) Jag bah jo men jag sa det till Diane och vi trodde det var damm.. Jaja okej vi får ta det när hon kommer tillbaka.. Sen skulle vi gå ut i bilen morfarn sa till mig Klara hjälp ANouk att sätta fast sig!! Men vad gör Anouk jo självklart smäller hon igen dörren och skriker jag gör det själv!! Ja så är det hela tiden jag får skit för Anouk gör som hon vill! Men det brukar vara bättre när Diane är hemma för igår fick hon tillochmed Anouk att be om ursäkt!

Kan man hata ett barn? Ibland känns det som att jag gör det. Men sen är hon gullig och söt igen.. Men just nu pratar jag med turkfamiljen som jag pratade med innan jag bestämde mig för att komma hit, deras aupair är ledig från 8-17 varje dag hela helgen och inget särskilt arbete på kvällen.. va fan!!!

DEt känns som om alla familer som jag valde bort för att komma hit är bättre än den jag valde.. SÅ typiskt min otur.. =/ Jag valde ju den här familjen för jag tänkte på ANouk och så mycket roliga saker som man kan göra med henne en söt tjej och tvillingar! blablabla SKITSNACK!!!

Nu ska jag börja jobba om 20 min... Jobbar sen till halv sex.. Lagom kul..

4 kommentarer:

Anonym sa...

asså klara, inte för att va sån, men liksom. nu har du skapliga jobbtider, de kan du ju ändå inte klaga på egentligen. Tvillingarna gillar du ju. Sen att Anouk e förjävlig, det suger ju liksom. men hon är i den åldern också. o sen är det såklart påfrestande när mormorn och morfarn är med jämt, eller? visste du att det skulle vara så innan du kom ner? jag tror att alla familjer har sina för och nackdelar, men du borde våga prata mer med dem om det tycker jag. Berätta hur ditt förhållande med Anouk är och sådära...
jaja, nu låter jag som värsta moraltanten här, men vafan..

Anonym sa...

klaris, vill du komma in till stan ikväll, eller när börjar du imorgon? PUSS!

Anonym sa...

LÅter inte kul.. vi får prata senare! Puss!

Elin Richthoff sa...

Barn ar egoistiska skitungar overlag, orka!